Hopp til innhold
Pennen er mektigere
  • Hjem
  • Ord og termer
  • Arkiv
  • Kategorier
  • Til salgs
  • Om oss
  • Kontakt
  • Search Icon

Pennen er mektigere

En blogg om håndskriving og skriveredskaper

Reklamemetoder med uppercut

Reklamemetoder med uppercut

19. mai 2020 Anders Kristiansen Kommentarer 0 kommentarer

Mens jeg gjorde research for innleggene under norsk penneuke i forrige uke, kom jeg over denne morsomme notisen som sto på trykk i Akershus amtstidende 3. april 1950:

Reklamemetoder med uppercut

New York: (IP) I en sterkt trafikert gate i New York kom det forleden til et voldsomt slagsmål mellom to velkledde herrer. De sloss etter alle boksekunstens regler, og snart var de omgitt av en masse tilskuere. Uten å vite hva striden dreide seg om, tok publikum parti for den ene eller den annen. Det ble ikke spart på oppildnende tilrop. Til slutt lyktes det en av herrene å slå sin motstander ut med en velrettet uppercut til haken. Deretter holdt han følgende lille tale til tilskuerne: «Dette subjektet – her pekte han på mannen som vred seg på asfalten – har prøvd å stjele min Penter-fyllepenn. En Penter-fyllepenn forsvarer man til siste åndedrett og til siste blodsdråpe – enda den ikke koster stort. Skulle noen av dere trenge en ny fyllepenn, så forlang ubetinget å få en Penter-penn.»

Dette må vel kunne sies å være en tidlig form for geriljamarkedsføring. For øvrig har jeg ikke klart å spore opp noe som helst informasjon om Penter-fyllepenner på nettet, noe som får meg til å tro at de kanskje ikke var så bra som denne karen ville ha det til. Men artig stunt uansett!

Print Friendly, PDF & Email

Gull fra arkivet,Humor
akershus amtstidende,avisutklipp,fyllepenn,geriljamarkedsføring,New York,penter,penter-fyllepenn,reklame,slåsskamp,uppercut

Innleggsnavigasjon

FORRIGE
Blekkfang – Robert Oster Cherry Blossom
NESTE
Ukas penn – Pan Diplomat

Legg igjen en kommentar Avbryt svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Ny til fyllepenner?

  • 10 Gode grunner til å skrive med fyllepenn
  • Nybegynnerens guide til fyllepenner
  • Topp fem starterpenner
  • Guide til fyllepennvask
  • 10 myter om fyllepenner
  • Norske ord og termer

Tilfeldig innlegg:

Ukas penn – TWSBI 803 Micarta

Så vidt jeg har klart å finne ut, kom TWSBI 803 Micarta på markedet i 2012, og forsvant igjen ganske raskt. Jeg er usikker på om den var en spesialversjon i begrenset antall, eller om det var andre grunner til at TWSBI sluttet å lage den. Det kom en ny versjon av pennen i…

Les mer Les mer

Print Friendly, PDF & Email

Faste spalter

  • Søndagssplitten
  • Kjartaniske vers
  • Blekkfang
  • Nylig fylt

Norske skriveredskaper

  • Den Norske Fyllepennfabrikk / PAN
  • Dorn / College
  • OMON
  • Arnold Wiig
  • Norsk Reynolds
  • Norske Ballografverker
  • Norske blekkprodusenter
  • Den Norske Blyantfabrikk / Oslo Blyantfabrikk

Nyttige lenker

  • Sosiale medier:
  • Pen Addicts Norway (Facebook)
  • Nettbutikker:
  • Tudos
  • Lush Dive
  • Lille Notis
  • Fru Steens

Meta

  • Logg inn
  • Innleggsstrøm
  • Kommentarstrøm
  • WordPress.org
© 2023   Alle rettigheter forbeholdt.